середа, 1 листопада 2017 р.

Філологічна гра "У казковому світі мови"

Мета: розвивати в учнів навички та уміння усного спілкування українською мовою; розвивати навички виразного читання і мовлення, виховувати любов і повагу до рідної мови, культури, історії України; виховувати культуру усного й писемного мовлення.
Цільова аудиторія: учні 5 – 7 класів.
Ведуча.
Доброго дня, шановні глядачі. В ефірі телевізійний канал « TV-казка» і щотижнева програма «У казковому світі мови». З вами ведуча (прізвище, імя). сьогодні в нашій програмі ви станете спостерігачами цікавої філологічної гри, учасники якої наші однолітки учні 5 – 7 класів.
Із задоволення представляю вам наших гравців. За лівим столом розташувалась команда під назвою «Асорті», за правим від мене столом знаходиться команда «Мікс». Привітаємо учасників. Гра має бути напруженою, але чесною й справедливою. В оцінюванні нашої гри, відповідей учасників, їх артистизму й спритності нам допоможе вельмишановне журі.
Знайомство з членами журі. Привітальні слова голови журі учасникам програми.
Конкурс «Візитка».
Отже, ми оголошуємо перший конкурс «Візитка». Кожна команда має представити своїх учасників, назвати девіз і висловити побажання для учасників.
З командами познайомились, журі виставило перші оцінки, а ми переходимо до наступного конкурсу, що називається «Мовні асорті».
Конкурс «Мовні асорті»
Кожна команда має за 2 хвилини дати як можна більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує загальну кількість правильних відповідей. Правильна відповідь – 1 бал.
Запитання для команди «Асорті».
1.     Державна мова України. (Українська).
2.     З якого знаку розпочинається діалог? (Тире).
3.     Наука, що вивчає звуки мови. (Фонетика).
4.     Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок).
5.     Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт).
6.     Що вивчає графіка? ( Знаки письма).
7.     Скільки букв «о» в слові «молоко»? (Три).
8.     Слово, що має багато значень. (Багатозначне).
9.     Остання буква у слові «сім». (Ем).
10.                       Назвіть одним словом нерозривні словосполучення. ( Фразеологізми).
11.                       Словниковий склад мови. (Лексика).
12.                       Скільки звуків у слові «джміль»? (Чотири).
Запитання для команди «Мікс».
1.     Найменша одиниця мови. (Звук).
2.     Слова, що мають спільний корінь. (Спільнокореневі0.
3.     Скільки звуків у слові «легенький»? (Вісім).
4.     Який знак ставиться в кінці розповідного речення? (Крапка).
5.     Яка буква не має звука? (ь).
6.     Словник, з якого дізнаємося значення слів. (Тлумачний).
7.     Сьомий відмінок нашої мови. (Кличний).
8.     Частина слова перед коренем. (Префікс).
9.     Речення з однією граматичною основою. (Просте).
10.                       У що береться пряма мова? (У лапки).
11.                       Розмова двох осіб. (Діалог).
12.                       Що вивчає орфографія? (Правопис слів).
Підбиття підсумків. Виступ представника журі.
Ведуча.
Напружена гра. Учасники прагнуть перемоги, тому наступний конкурс називається «Влучне запитання».
Конкурс «Влучне запитання».
Кожна команда пропонує суперникам по 2 запитання на тему, повязану з мовою. Журі оцінює не лише правильність відповіді, а й дотримання культури поведінки й мовлення учасників, правильність оформлення запитання. Максимальна кількість балів  - 3.
Музична пауза.
Конкурс «Прямо чи влучно».
Ведуча.
Учасники команд – діти сміливі, дотепні, спритні й, без сумніву, розумні. А чи володіють вони акторськими здібностями? Про це ми дізнаємося із наступного конкурсу – «Прямо чи влучно».
Кожна команда отримує листочки із записаними фразеологізмами. Ці стійкі вирази сприймаються не прямо, а як єдине ціле. Саме ці сполучення слів найяскравіше виражають національний характер мови. Отже, ви можете показати без слів записані фразеологізми своїм суперникам, а вони їх мають відгадати й назвати.
Фразеологізми для команди «Асорті».
1.     Тинятися з кутка в куток.
2.     Втерти носа.
3.     Води в рот набрати.
4.     Змотувати вудки.
Фразеологізми для команди «Мікс».
1.     Взяти ноги в руки.
2.     Відривати голову.
3.     Довести до ручки.
4.     На лобі написано.
Оцінювання роботи дітей.
Ведуча.
Ви дивитесь інтелектуальну філологічну гру «У казковому світі мови». Капітани, ви маєте чудову нагоду отримати для своїх команд додаткові бали. Для вас конкурс «Римування».
Слова для капітана команди «Асорті»: сніг, сміх, весна, краса.
 Слова для капітана команди «Мікс»: бував, забував, мова, діброва.
Капітани готуються до виступу.
Музична пауза.
Виступ капітанів.
Оцінювання журі.
Ведуча.
Наш ефірний час завершується. Журі підбиває підсумки гри.
Виступ голови журі.
Ведуча.
Час ефіру вичерпано. Дякуємо за прекрасну гру. Бажаємо всім учасникам наснаги у вивченні рідної мови, говоріть нею, бо це і cправді Божий дар. З вами була (прізвище, імя) й програма «У казковому світі мови». До зустрічі.

Немає коментарів:

Дописати коментар