1. Знайти помилки у твердженнях:
- у слові мати такі звуки: ем, а, те, и;
- у слові щасливий такі звуки: ⦗щ⦘, ⦗а⦘, ⦗с⦘, ⦗л⦘, ⦗и⦘, ⦗в⦘, ⦗и⦘, ⦗й⦘;
- у слові дзеркало такі звуки: ⦗д⦘, ⦗з⦘, ⦗е⦘, ⦗р⦘, ⦗к⦘, ⦗а⦘, ⦗л⦘, ⦗о⦘;
- у слові щавель такі букви: ша, ча, ве, ел, ь.
2. Знайти помилки у записі слів фонетичною транскрипцією:
⦗р о з к а з а т и⦘, ⦗г а в а н ь⦘, ⦗о л е н⦘, ⦗с т о л я р⦘, ⦗л е г к о⦘, ⦗д з❜ у р ч а т и⦘, ⦗в е с н а⦘, ⦗к о с б а⦘, ⦗щ а с т ❜ а⦘, ⦗п і р❜ ї н а⦘.
3. Розподільний диктант.
Розділити слова у три колонки:
- з наголосом на першому складі;
- з наголосом на другому складі;
- з наголосом на третьому складі
Мова, озеро, розтратити, акуратний, іменник, дванадцять, спостереження, вишня, арка, недавно, осушити, листопад, охолонути, ніж, акція, адреса, мереживо, врятувати, їстівний, оточувати, шишка, армія, вчорашній, носоріг, акварель.
Ключ: перші літери слів, починаючи з першої колонки, складають фразу: "Мова наша рідна, мова - солов❜їна".
4. "Німий диктант"
Учитель показує картинки з малюнками. Завдання учнів - записати слова, зображені на них, поставити наголоси.
Олень, кропива, столяр, дочка, шофер.
5. Логічно-слуховий диктант "Вживання м❜якого знака".
Письменник - Стельмах.
Птах - зозуля.
Місто - Донецьк.
Рослина - льон.
Ліс - березонька.
Зима - ожеледь.
6. Лінгвістичний волейбол.
Учитель читає слова з ненаголошеними е, и, о в коренях слів. Учні записують перевірні слова:
весна, голубка, гребінець, блистіти, оплески, сердечно, телятко, стежина.
7. Орфографічний дубль-диктант.
Учитель читає слово, учні записують власний приклад з такою ж орфограмою.
Цвях, косьба, лінню, радісний, кількістю.
8. "Німий" диктант.
Учитель показує на карті області України. Учні повинні написати назви територій та пояснити орфограми.
Київська, Луганська, Одеська, Херсонська, Миколаївська, Полтавська, Черкаська, Донецька, Вінницька, Львівська..
Записати слова в алфавітному порядку. Виділити суфікси.
весна, голубка, гребінець, блистіти, оплески, сердечно, телятко, стежина.
7. Орфографічний дубль-диктант.
Учитель читає слово, учні записують власний приклад з такою ж орфограмою.
Цвях, косьба, лінню, радісний, кількістю.
8. "Німий" диктант.
Учитель показує на карті області України. Учні повинні написати назви територій та пояснити орфограми.
Київська, Луганська, Одеська, Херсонська, Миколаївська, Полтавська, Черкаська, Донецька, Вінницька, Львівська..
Записати слова в алфавітному порядку. Виділити суфікси.
9. Творчий диктант.
Вставте потрібні за змістом слова.
Вставте потрібні за змістом слова.
- Рівне - ... центр Рівненщини (обласний).
- Білий та чорний - це ... кольори (контрастні).
- Рибні, грибні, овочеві - це ... страви (пісні0.
- Дванадцять плюс чотири - ... (шістнадцять).
Немає коментарів:
Дописати коментар